Musical (2001)


Musique: Mark Hollmann
Paroles: Greg Kotis • Mark Hollmann
Livret: Greg Kotis
Production à la création:

Version 2

Urinetown (2001-09-Stephen Sondheim Theatre-Broadway)

Type de série: Original Broadway
Théâtre: Stephen Sondheim Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 2 ans 4 mois
Nombre : 25 previews - 965 représentations
Première Preview : lundi 27 août 2001
Première : jeudi 20 septembre 2001
Dernière : dimanche 18 janvier 2004
Mise en scène : John Rando
Chorégraphie : John Carrafa
Producteur :

In an attempt to regulate water consumption, Urinetown has outlawed the use of private toilets. The citizenry must use public, pay-per-use amenities owned and operated by Urine Good Company, a malevolent corporation run by the corrupt Caldwell B. Cladwell.



Aucun dossier informatif complémentaire concernant Urinetown


Version 1

Urinetown (2001-05-American Theatre of Actors-Off Broadway)

Type de série: Original
Théâtre: American Theatre of Actors (Broadway (Off) - Etats-Unis)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre : 58 représentations
Première Preview : dimanche 06 mai 2001
Première : dimanche 06 mai 2001
Dernière : lundi 25 juin 2001
Mise en scène : John Rando
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires longs: Award Nominations: 2002 Lucille Lortel Nominations
1. Outstanding Director, John Rando
2. Outstanding Actor, Hunter Foster
3. Outstanding Featured Actress, Spencer Kayden
4. Outstanding Scenic Design, Scott Pask
5. Outstanding Costume Design, Jonathan Bixby & Gregory Gale
6. Outstanding Lighting Design, Brian MacDevitt
2000-2001 Drama Desk Nominations
1. Outstanding Musical 2. Outstanding Featured Actor-Musical, Jeff McCarthy
3. Outstanding Featured Actress- Musical, Spencer Kayden
4. Outstanding Choreography,John Carrafa
5. Outstanding Book of a Musical,Greg Kotis
6. Outstanding Music, Mark Hollman
7. Outstanding Lyrics, Mark Hollman, Greg Kotis
8. Outstanding Orchestrations, Bruce Coughlin


Awards Won: 2002 Lucille Lortel Awards
1. Outstanding Musical
2. Outstanding Choreographer, John Carrafa

2000-2001 OBIE Awards
1. Choreography, John Carrafa
2. Book and Lyrics, Greg Kotis
3. Book and Lyrics, Mark Hollmann

2002 Drama League Award
Best Musical

2002 Theatre World Award
Spencer Kayden

2001 Clarence Derwent Award
Spencer Kayden

Version 2

Urinetown (2001-09-Stephen Sondheim Theatre-Broadway)

Type de série: Original Broadway
Théâtre: Stephen Sondheim Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 2 ans 4 mois
Nombre : 25 previews - 965 représentations
Première Preview : lundi 27 août 2001
Première : jeudi 20 septembre 2001
Dernière : dimanche 18 janvier 2004
Mise en scène : John Rando
Chorégraphie : John Carrafa
Producteur :

Version 3

Urinetown (2014-10-Apollo Theatre-London)

Type de série: West End Transfer
Théâtre: Apollo Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 29 septembre 2014
Première : mercredi 08 octobre 2014
Dernière : samedi 03 janvier 2015
Mise en scène : Jamie Lloyd
Chorégraphie : Ann Yee
Producteur :
Avec : Matthew Seadon-Young (Bobby Strong), Phill Jupitus (Caldwell B. Cladwell), Julie Jupp (Penelope Pennywise ), Jonathan Slinger (Officer Lockstock), Alasdair Buchan (Mr. McQueen), Nathan Amzi (Officer Barrel), Chris Bennett (Swing), Katie Bernstein (Little Becky Two Shoes/Mrs. Millennium), Cory English (Old Man Strong/Hot Blades Harry), Madeleine Harland (Soupy Sue), Rosanna Hyland (Hope Cladwell), Karis Jack (Little Sally), Aaron Lee Lambert (Billy Boy Bill/ UGC Executive), Mark Meadows (Senator Fipp), Christina Modestou (Swing), Joel Montague (Swing), Jeff Nicholson (Tiny Tom/ Dr. Billeaux), Kane Oliver Parry (Robbie The Stockfish) and Vicki Lee Taylor (Swing)
Commentaires longs: Transfert dans le West End de la version créée au St James Theatre.
Presse : "The blunt truth is, though, that it’s not just the title that’s poorly conceived. The show suffers from a strange condition of only getting interesting right at the end...forgettable froth" Dominic Cavendish for The Telegraph

"I have, however, one crucial cavil: slick as Urinetown undoubtedly is, just as with the Book of Mormon I felt no emotional connection to the material. That’s a big problem for a big-ticket show." Fiona Mountford for The Evening Standard

 Pas encore de video disponible pour ce spectacle